Facebook FanBox

Recommed Forex Broker

16/03/14

PENCERAHAN AGAMA: CIUM #KEMALUAN ISTERI TAK BAU SYURGA

Tersebutlah satu kisah yang berlaku dalam ceramah di satu masjid sebuah kampung.

Diceritakanlah si ustaz itu berkenaan sesiapa yang mencium #kemalu*an isteri atau suami, makanya dia tidak akan berbau syurga.

Ramai yang berbisik-bisik seperti tidak bersetuju. Tetapi takut hendak bertanya kerana takut diejek oleh rakan sekampung.

Maka terbawa-bawalah isu Cium #Kemalu*an Isteri ke kedai kopi.

Kebetulan selepas memberi ceramah, si ustaz singgahlah sebentar di kedai kopi.

Datanglah seorang lelaki muda bernama Harun mendekati ustaz.

Harun: Assalamualaikum ustaz. Boleh saya duduk di sebelah ustaz? Ke sudah ada empunya?

Ustaz: Waalaikumussalam, boleh. Silakanlah duduk, jangan segan.

Harun: Saya ada soalan ni ustaz, berkenaan ceramah tadi. Ada kemusykilanlah ustaz.

Ustaz: Ada ape yer? Boleh, silakanlah bertanya. Keep it short and simple.

Harun: Begini ustaz, pasal cium #kemalu*an isteri tak berbau syurga. Kenapa ye ustaz? Saya pernah dengar ada seorang ustaz tu beritahu, cium #kemalu*an isteri itu tak mengapa dan harus sebab suami isteri boleh saja. Jangan ada orang lain sudahlah. Kenapa boleh sampai tak berbau syurga pula ustaz? Berdosa besar ke?

Ustaz: Syyhhhh! Kuat betul suaranya. Pelahan sikit, tahula tak puas hati.

Harun: Maaf ustaz, bukan apa ustaz, sebab ini pertama kali saya dengar ceramah cakap perkara tu tak boleh. Semasa kursus kahwin tak ada pula bagitau tak boleh.

Ustaz: Ermm.. panjang nak cerita ni.

Harun: Pendekkan, Short and simple.

Ustaz: Balas nampak? Hmm...Tak sabar-sabar.

Harun: Ye la, saya musykil ni ustaz. Musykil.

Ustaz: Macam ni. Ustaz tak cakap pun tak boleh, apatah lagi tak cakap pun berdosa. Tetapi ustaz cuma cakap cium #kemalu*an isteri tu tak bau syurga.

Harun: Tak berbau syurga tu maknanya tak masuk syurga la kan? Berdosalah tu. Ustaz, saya dah pening ni.

Ustaz: Hek eleh awak nie, beria-ria sangat ni kenapa? Selalu buat ke? Begini, memanglah cium #kemalu*an tak bau syurga. Semasa cium tu bau apa? Cuba cakap?

Harun: Errr. Ermmm. ooOOOOOoooooo. Heh heh.

Ustaz: Faham? [sambil hirup kopi]

Harun: Faham ustaz. Kenapa tak cakap awal-awal. Boleh salah faham ni.

Ustaz: Dah masa ceramah, tak ada pula yang tanya. Ingatkan faham, pelik juga tadi. Kenapa semua senyap.

Lawak tak sampai ke apa. Rupanya salah faham. Haduh.

Satu kedai kopi gelakkan Harun. Padahal kebanyakan dalam kedai tu semuanya dah salah faham juga! Nasib baik ada Harun

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blogger Comment

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

PERINGATAN: Blogger 1Rakyat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
PENAFIAN: Semua petikan berita dan video di ambil dari web tempatan dan luar negara ada kena mengena dengan kepimpinan negara dan politik tanah air. Petikan ini hanya di buat untuk penilaian pengunjung sahaja untuk melihat kejadian sebenar senario politik Malaysia bukanlah dari luahan sebenar dari blogger 1Rakyat. Anda digalakan mengambil semua maklumat atau berita dalam blog ini untuk dijadikan rujukan dan pandangan dari pihak lain (copy & paste adalah digalakkan).

Posting Popular

Rakan Seperjuangan

Paparan halaman minggu lalu

Archive

BROKER PILIHAN ANDA

Ustaz Azhar Idrus

Watch videos at Vodpod and more of my videos

Blog List 3

Terdapat ralat dalam alat ini

Live Blog Stats

Suara Rakyat | About |Advertising |Blogger © 2011. modified by 1Rakyat