Facebook FanBox

Recommed Forex Broker

Degoo Cloud Free 100GB

100 GB Free Backup

16/02/13

Demo: Lakonan hebat pencacai Umno terbongkar



KUALA LUMPUR: Lakonan hebat pencacai Umno Melaka terbongkar lagi. Kali ini pencacai Umno menyamar sebagai ahli PAS dan berdemo di Masjid Selat adalah lawak yang hebat.

Demikian ulasan blogger addin77. Ulasan beliau seterusnya seperti di bawah.

Sudahlah gaya pun tak ada macam ahli PAS, buat demo di masjid yang terpencil dari orang ramai. Dihadiri tak sampai sedozen penyokong. Lawak hebat dari pencacai Ali Rustam.

Buat pencacai-pencacai.. lain kali nak buat demo biarlah nampak real baru lah orang percaya. Untuk makluman pencacai, dari maklumat Addin terima.. tiada arahan demo oleh pimpinan PAS Melaka kepada ahli-ahlinya untuk buat demo.

So.. confirmlah!! yang buat demo ni adalah pencacai Umno.. Satu lagi yang pelik, pencacai-pencacai ni tutup muka? Takut penyokong PR dapat kesan identiti-identiti pencacai tegar ni ke..

Gambar Nik Aziz dari Mekah bersama Azmin



Sejuk mata memandang bila tengok wajah ulama. Dengan senyuman raut wajah bergitu tenang dan bersahaja seolah olah tidak ada beban yang ditanggung ,dan buat julung kali penulis lihat gambar Tuan Guru tanpa memakai serban atau kopiah.

Gambar ini diambil dari FB YB Azmin Ali.

Kelihatan Tuan Guru bersama ahli parlimen Gombak iaitu YB Azmin Ali baru selesai menunaikan solat subuh di Masjidil Haram, bersama mereka ialah anak YB Azmin iaitu Basheer dan Yusuf semasa bertemu Tok Guru Nik Aziz di kamarnya.

Menurut YB Azmin beliau sempat meluangkan masa bersama Tok Guru dan Tuan Guru memberikan nasihat yang baik untuk diri beliau dan anak-anaknya.

Selamat menunaikan ibadat umrah kepada mereka semua moga mereka mendapat keberkatan oleh Allah semasa ditanah suci kota Mekah.

13/02/13

Nama – Nama Yang Sering Diganggu Jin

Biasanya dalam pemberian nama anak kita tak sedar yang nama-nama yang diberikan kadang kala merupakan nama yang juga digunakan oleh jin! Petikan ceramah ustaz Sharhan

Antara nama-nama biasa yang dikenal pasti digunakan oleh Jin ialah seperti:-

1. Balqis 2. Kistina/Qistina 3. Najwa 4. Zakuan 5. Batrisha 6. Erisha 7. Mazda

Ustaz Sharhan juga ada beri tahu kalau dah bagi nama-nama seperti ini perlukah untuk pergi jabatan pendaftaran untuk tukar nama? hehe, tidak sebenarnya, hanya tukar cara panggilan nama tersebut. Contoh jika nama Siti Najwa, panggil saja nama Siti.. jangan panggil Najwa.

Ustaz Sharhan jelaskan, nama seperti di atas memang mempunyai maksud yang baik/maksud yang indah, cuma dalam perubatan Islam nama-nama ini sering digunakan oleh Jin. – Wallahua’lam

Ustaz Azhar Idrus Ramai yang bertanya apakah benar kenyataan tentang nama-nama anak jin tersebut? sebab tiada dalam Al-Quran dan Hadis.. Meh dengar apa ustaz Azhar Idrus jawab
Memang tidak ada dalam Al-Quran, tetapi selaku pengamal perubatan Islam (Ustaz Sharhan) dia lebih tahu kerana dia orang yang selalu berurusan dengan Jin , mungkin kenyataan beliau betul sebab kita tak ada ilmu berkaitan ini.. beliau lebih arif mengenainya, jadi kita perlulah menghormati pendangan beliau selalu pengamal perubatan Islam.

Menurut pandangan Ustaz Sharhan lagi lebih kurang 60%-70% orang yang datang berubat terkena penyakit misteri adalah bernama seperti di atas..

Kesimpulannya, tidak wajib percaya nama seperti ini tidak baik, tetapi mungkin betul pandangan pangamal perubatan Islam kerana mereka lebih tahu berkaitan dengan Jin.. – Wallhua’lam

SUMBER ASAL:http://penpatah.blogspot.com/2012/06/nama-nama-yang-sering-diganggu-jin.html
PERINGATAN: Blogger 1Rakyat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
PENAFIAN: Semua petikan berita dan video di ambil dari web tempatan dan luar negara ada kena mengena dengan kepimpinan negara dan politik tanah air. Petikan ini hanya di buat untuk penilaian pengunjung sahaja untuk melihat kejadian sebenar senario politik Malaysia bukanlah dari luahan sebenar dari blogger 1Rakyat. Anda digalakan mengambil semua maklumat atau berita dalam blog ini untuk dijadikan rujukan dan pandangan dari pihak lain (copy & paste adalah digalakkan).

Posting Popular

Rakan Seperjuangan

Paparan halaman minggu lalu

Archive

BROKER PILIHAN ANDA

Ustaz Azhar Idrus

Watch videos at Vodpod and more of my videos

Blog List 3

Terdapat ralat dalam alat ini

Live Blog Stats

Suara Rakyat | About |Advertising |Blogger © 2011. modified by 1Rakyat