Facebook FanBox

Recommed Forex Broker

26/07/12

Nik Aziz tetap pertahan laksana hudud

Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata parti itu tetap akan melaksanakan hukum hudud walaupun ada tentangan daripada pihak lain termasuk anggota Pakatan Rakyat iaitu DAP.

Nik Aziz, yang juga menteri besar Kelantan berkata semua pihak telah mengetahui hasrat PAS berhubung pelaksanaan hukum hudud terutama di negeri ini.

Beliau berkata tiada sebab PAS tidak melakukan sesuatu yang dianggap untuk kepentingan agama walaupun ada pihak yang tidak bersetuju.

"Rasanya saya tak perlu sebut kali kedua, kerana ia (cadangan itu) sudah lama dah, semua orang tahu," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat exco kerajaan negeri di Kota Bharu hari ini.

Beliau ditanya mengenai kedudukan PAS dan DAP yang nampak tidak sehaluan dan berbeza pendapat mengenai dasar negara Islam dan hukum hudud.

Sebelum ini, Pengerusi DAP Karpal Singh dilaporkan meminta pemimpin PAS supaya tidak terus membangkitkan isu negara Islam yang boleh merencatkan kemaraan pakatan pembangkang ke Putrajaya.

Nik Aziz berkata jika hukum gantung boleh diterima semua pihak, maka tidak ada sebab hukum hudud tidak boleh diterima.

"Pelik apa kalau ambil hudud, bukankah di Malaysia ini ramai orang kena hukum gantung. Hukum gantung menyebabkan isteri dia (pesalah) jadi bujang (janda), anak jadi anak yatim, keluarga kehilangan tempat bergantung.

"Tapi hudud tak matikan orang, nak kerat (potong) tangan pun letak bermacam-macam syarat," katanya.

- Bernama

25/07/12

Munajat perdana bantah kekejaman atas umat Islam Rohingya

Sempena bulan Ramadan, Dewan Pemuda PAS dengan kerjasama NGO Islam, akan mengadakan munajat perdana dan bantahan kekejaman ke atas umat Islam Rohinya, selepas solat Jumaat depan di masjid-masjid negeri.

"Dewan Pemuda PAS Malaysia mengharapkan seluruh umat Islam bangkit berdoa dan bermunajat kepada Allah Azza wa Jalla agar menyelamatkan umat Islam Rohingya," kata ketuanya, Nasrudin Hassan dalam satu kenyataan semalam.

Katanya, Dewan Pemuda PAS Malaysia juga turut menggesa agar kerajaan Malaysia supaya mengambil satu langkah berkesan untuk memastikan ummat Islam Rohingya tidak lagi disembelih dan dibantai sedemikian kejam.

"Melalui Lajnah Antarabangsa Dewan Pemuda PAS Malaysia, memorundum rasmi akan dihantar ke Wisma Persekutuan dan juga kepada pihak bertanggungjawab antarabangsa seperti OIC, NAM dan lainnya untuk segera mengambil tindakan menghentikan kekejaman tersebut," katanya.

23/07/12

265 JAWATAN DALAM PERKHIDMATAN AWAM DIBUKA UNTUK PERMOHONAN ( 5 OGOS 2012 )

[265 JAWATAN DALAM PERKHIDMATAN AWAM DIBUKA UNTUK PERMOHONAN ( 5 OGOS 2012 )]

265 Jawatan Dalam Perkhidmatan Dibuka Untuk Permohonan

Pegawai Perhubungan Perusahaan Gred S41 (60 kekosongan)

Pegawai Kebudayaan Gred 41 (6 kekosongan)

Penolong Pegawai Perhubungan Perusahaan Gred S27 (34 kekosongan)

Pembantu Penguasa Kastam Gred W17 (133 kekosongan)

Ahli Muzik Pelbagai Gred (32 kekosongan)

Tarikh Tutup : 5 Ogos 2012

KLIK SINI UNTUK ISI ONLINE SPA 8

[265 JAWATAN DALAM PERKHIDMATAN AWAM DIBUKA UNTUK PERMOHONAN ( 5 OGOS 2012 )]

Ostad Kazim Perli Abby Abadi ? Bagus sangat ker Ostad Kazim..

Anda kena tonton video ini dulu, kemudian baru baca ayat aku ini lepas itu baru lah korang faham.

Mukadimah video ini Ostad Kazim seperti mengutuk seseorang tetapi dari segi lenggok bahasanya seperti perli Abby kerana muktahir ini yang aku tengok hanya Abby yang lantang bercakap pasal islam selepas dia berhijrah dari dunia artis kepentas ceramah.

Pelik aku dengan Ostad kazim..aku respek ilmu kau wahai Ostad Kazim, tapi........ ,Kut ia pun...memangla Abby bukan layak digelar Ustzah lagi, Abby sekadar berceramah atas pentas Pas sahaja tak lebih dari itu..Salahkah Si Abby bercakap mengenai agama ?

Ceramah Ostad Kazim (video) aku lihat melalut-lalut tuduh orang LBT, Pluralime ,syiah tolak bantuan sekolah agama rakyat dan sebagaimya he he..jauh benor hanyut Ostad ini dari jalan yang dia ikut masa mula mula aku kenalinya. Hanyut jauh beb.

Saya sokong hudud kata Ostad Kazim dalam video itu, tapi aku pelik dalam masa yang sama dia bersengkongkol dengan kerajaan yang berdolak dalih pasal hudud ..adehh tak faham aku...

Ada sesiapa yang ALIM agama boleh tolong bagi pencerahan pasal hadis dibawah...

Hadis

28- عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ بَلِّغُوا عَنِّي وَلَوْ آيَةً وَحَدِّثُوا عَنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَلَا حَرَجَ وَمَنْ كَذَبَ عَلَيَّ مُتَعَمِّدًا فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنْ النَّارِ. (البخاري والترمذي) 28 - Dari Abdullah bin 'Amr ra., dari Nabi s.a.w., sabdanya: "Sampaikanlah (apa yang kamu dapat) dari ku walau satu ayat sekalipun; dan ceritakanlah (apa yang sampai kepada kamu) darihal Bani Israel dan (dalam pada itu) tidak ada salahnya (kalau kamu tidak ceritakan). Dan (ingatlah!) sesiapa yang berdusta terhadapku dengan sengaja, maka hendaklah ia menyediakan tempatnya dalam neraka.

(Bukhari dan Tirmizi)

Kalau bergitu adakah salah si Abby becakap pasal agama sekadar apa yang dia tahu..?

wallahualam aku insan yang lemah...he he

SUMBER:http://batuvskayu.blogspot.com/2012/07/ostad-kazim-perli-abby-abady.html
PERINGATAN: Blogger 1Rakyat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
PENAFIAN: Semua petikan berita dan video di ambil dari web tempatan dan luar negara ada kena mengena dengan kepimpinan negara dan politik tanah air. Petikan ini hanya di buat untuk penilaian pengunjung sahaja untuk melihat kejadian sebenar senario politik Malaysia bukanlah dari luahan sebenar dari blogger 1Rakyat. Anda digalakan mengambil semua maklumat atau berita dalam blog ini untuk dijadikan rujukan dan pandangan dari pihak lain (copy & paste adalah digalakkan).

Posting Popular

Rakan Seperjuangan

Paparan halaman minggu lalu

Archive

BROKER PILIHAN ANDA

Ustaz Azhar Idrus

Watch videos at Vodpod and more of my videos

Blog List 3

Terdapat ralat dalam alat ini

Live Blog Stats

Suara Rakyat | About |Advertising |Blogger © 2011. modified by 1Rakyat