Facebook FanBox

Recommed Forex Broker

Degoo Cloud Free 100GB

100 GB Free Backup

20/07/12

Kait pembangkang dengan pengganas, JI diselar

DAP menyelar kerajaan BN yang didakwa tiada idea dengan mendakwa Pakatan Rakyat diresapi bekas komunis dan pengganas, kata pemimpin popular DAP Lim Kit Siang.

Lim sehubungan itu mendesak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein menjelaskan kewajaran mereka membenarkan polis Cawangan Khas mengumumkan perkara itu kepada orang ramai.

"Najib dan Hishammuddin patut menjelaskan kenapa mereka memberikan lampu hijau kepada Cawangan Khas mengumumkan cerita yang sukar dipercayai ini," katanya.

Lim berkata, laporan itu hanya menjadi bahan ketawa dan lawak politik paling buruk sepanjang tahun ini dan cuba menentukan penggubalan dasar tertinggi kerajaan dan tahap keselamatan dalam negara.

Bernama malam tadi melaporkan risikan Cawangan Khas polis mendedahkan, terdapat pengganas Jemaah Islamiah (JI) dan individu yang pernah dikaitkan dengan gerakan komunis berusaha meresapi parti pembangkang selain cuba menjadi calon dalam pilihan raya umum akan datang.

Ketua Penolong Pengarah E2 (M) Bahagian Ancaman Ekstremis Sosial Bukit Aman Datuk Mohd Sofian Md Makinuddin dilaporkan berkata Cawangan Khas mengesan beberapa elemen JI cuba meresapi PAS selain elemen gerakan komunis cuba meresapi DAP.

Malah, katanya, beberapa pemimpin Parti Sosialis Malaysia (PSM) dan PKR juga sering berulang-alik ke Bangkok dan selatan Thailand, dipercayai mengadakan pertemuan sulit dengan bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM).

Bila blogger pengundisetiasungairapat.blogspot.com jadi HaramJadah!!!!

Sebuah blog yang pro UMNO pengundisetiasungairapat.blogspot.com memutar belitkan fakta dan banyak mengelirukan rakyat amnya rakyat negeri perak dengan kenyataan yang tidak mengikut fakta sebenar..

Blog ini yang menjadi pencacai kepada UMNO bertujuan untuk kepentingan peribadi sahaja dan menaikan nama orang tertentu untuk mendapat habuan. Memang patut pun dilabelkan blog pengundisetiasungairapat sebagai HARAMJADAH.. Blogger ini bekerja mendapat upah dari UMNO untuk memburukkan pakatan rakyat.

cerita langjut boleh layari: http://mediaperak.com/2012/07/20/sungairapatonline-produk-utusan/

18/07/12

ARTIS BUKAN ASKAR UPAHAN

ARTIS BUKAN ASKAR UPAHAN

1. Maka satu demi satu, artis atau seniman menyertai PAS atau setidak-tidaknya berdiri atas pentas parti pembangkang ini.

2. Lalu, tawaran lakonan dan konsert sudah bertukar kepada jemputan menjadi penceramah politik. Ada yang sambil-sambilan dan ada yang sepenuh masa.

3. Tambahan pula, memang PAS yang menganjurkan program akan menyediakan 'sampul' kepada mereka sejurus seusai program berkenaan.

4. Ada yang buat list harga perkhidmatan perjuangan mereka. Memang ada di kalangan mereka yang tak faham bahawa ahli PAS tegar yang tidak pernah ponteng untuk duduk depan pentas ceramah adalah para marahen yang sangat pemurah. Mereka sanggup kosongkan kocek mereka demi tabung jihad parti.

5. Askar upahan seperti juga para demonstran di kota Jakarta. Protes mereka dibayar. Lagak ngeri mereka juga dibayar mengikut pakej yang ditawarkan. Artis bukan askar upahan yang membunuh berdasarkan bayaran yang diberikan.

5. Ada yang tidak mengira soal samada 'sampul' itu tebal atau nipis. Bagi mereka usaha yang mereka lakukan adalah untuk membantu perjuangan. Inilah yang dinamakan askar sebenar.

6. Tapi aneh, mengapa harus mereka menjadi pemidato politik atau ahli panel berbanding kehebatan mereka sebagai artis!

7. PAS telah mengubah artis menjadi makhluk lain atau artis itu yang sudah berubah menjadi ahli politik jadi-jadian?

SUMBER : https://www.facebook.com/muhaiminsulam/posts/10151044859954168

17/07/12

Video remaja di belasah di balai polis tersebar

First mesti kita fikir siapa yang rakam ? Then kita mesti fikir kenapa dia rakam ? Then kita pasti akan fikir apa tujuan dia sebarkan hal tersebut? Betul tak? Itu juga perkara yang aku terlintas di pemikiran aku. Mula2 korang tengok dulu video tersebut kat bawah neh ataupun direct pergi sini.

Soklan pertama, siapa yang rakam? Aku tatau. Tapi yang aku tahu mereka rakam guna handphone. Sebab itulah satu2nya alat yang boleh merakam yang boleh dibawa masuk ke sana sini tanpa sekatan..



Kedua, kenapa dia rakam? Lagi aku tak faham satu haramjadah.

Ketiga, apa tujuan dia sebarkan di facebook? Sorry, aku taktau nak jawab macam mana.

Apa yang aku boleh simpulkan disini ialah kita tak boleh nak buat apa2 kesimpulan pun berdasarkan kepada satu video. Cukup susah nak cakap apa2 sebab taktau punca kepada perlakuan tersebut. Namun, bagi aku sekira nya dia terbukti seorang penjenayah, jalankan je hukuman yang telah ditetapkan. Tetapi, jika sekira nya dia masih lagi seorang suspect, itu bukan tindakan yang wajar..

Apa2 pun, seorang pelaku kes jenayah berat andai dilayan kejam sememangnya patut kerana mereka terlebih dahulu kejam kepada masyarakat. Inilah pendapat aku. Bai

SUMBER:http://sozcyili.blogspot.com/2012/07/video-polis-belasah-remaja-tersebar.html

16/07/12

Skuad Sepak Takraw Wanita Pulau Pinang Sukma 2012 Kalah tersurat, Menang tersirat

Jika dahulu kita telah menyaksikan pada sukan asia bahawa pemenang pingat emas adalah seorang pelari pecut yang menutup aurat tetapi apa yang membuatkan gua tersenyum sorang-sorang adalah apa bila menyaksikan nor hidayah che meh, siti nabila jamin dan siti aisyah jaafar pula.

Ketiga-tiga mereka ini merupakan tiga regu sepak takraw wanita wakil dari negeri pulau pinang ketika temasya sukma 2012 pahang. Meskipun gagal meraih pingat emas dan memiliki pingat perak setelah ditewaskan perak pada perlawanan akhir namun mereka tetap menjadi sejarah dalam dunia sukan malaysia khususnya dan dunia islam amnya.

Mereka bertiga telah membuktikan bersukan tidak perlulah nak dedah sana dan sini meskipun darurat lah sangat, jadi tidak ada alasan yang bersukan kita boleh abaikan menutup aurat, apa lagi yang tidak melakukan apa-apa sekadar ingin posing di facebook dan twitter bahawa kita sahaja yang ade rambut dan barang-barang tersebut.

Jika gua dengar ada lagi yang mempertikaikan menutup aurat dengan bersukan, gua ingat nak bbm mereka bertiga sambil gelak bersama-sama dalam acara regu ketawa berdekah-dekah kepada yang tak takut rambut dibakar api neraka
anda fikir anda tahu Skuad Sepak Takraw Wanita Pulau Pinang Sukma 2012 Kalah tersurat, Menang tersirat ? anda fikir sekali lagi...

SUMBER:http://www.akumijae.com/2012/07/skuad-sepak-takraw-wanita-pulau-pinang.html

Video - Apa dah jadi? Hassan Ali tuduh Azmin Ali berkongsi Isteri..

Apa dah jadi dengan si Hassan Ali ini.. berkobar-kobar bercakap soal Islam tapi dalam masa yang sama melemparkan satu tuduhan yang amat berat dan lebih kepada fitnah buat Azmin.

Dalam satu majlis ‘Ceramah Selamatkan Akidah’ yang diadakan di TABIKA KEMAS, Taman Samudera, Batu Caves pada 10 Julai lalu beliau telah melemparkan tuduhan Azmin Ali telah berkongsi isteri…

Atau dalam lain ayat Azmin Ali telah membenarkan isterinya berzina dengan lelaki lain.

Oleh itu Hassan Ali menegaskan JATI tidak akan bersekongkol dengan sesiapapun dalam hal Islam terutamanya Azmin yang berkongsi Isteri…

Lantaran itu penduduk Gombak diingatkan agar jangan memilih Azmin dalam PRU yang akan datang kerana ini dikira bersyubahat..

Sebelum itu beliau juga telah memanjangkan cerita bohong yang disebarkan oleh sebuah Blog yang menyamar sebagai Pro Pakayan Rakyat iaitu ‘Suarapakatanrakyat.com’ iaitu kononnya DAP akan bertanding 90 Kerusi Parlimen.

Hakikatnya ianya telah dinafikan oleh Guan Eng sendiri di ( SINI )

Saksikan.. demi mencari sesuap nasi buat menyambung fitnah.. Hassan Ali meletakkan ketepi soal halal dan haram... sekaligus meletakkan dirinya sama taraf dengan Blogger UMNO yang menyebar fitnah.. contohnya sila lihat di ( SINI )

Ini full version yang dirakamkan oleh MinaqJinggo
Sebagaimana disebutkan dalam Al-Qur’an:

إِنَّ الَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ (23)

Pada ayat ini, Allah SWT menerangkan bahwa orang-orang yang menuduh wanita-wanita yang saleh yang bersih hatinya dan beriman kepada Allah dan Rasul-Nya, berbuat yang keji dan tidak senonoh seperti zina dan lainnya, mereka itu akan dijauhkan dari rahmat Allah di dunia dan di ahirat, dan di akhirat nanti akan ditimpakan kepada mereka azab yang amat pedih, sebagai balasan dari kejahatan yang telah diperbuat mereka.

Merekalah yang menjadi sumber dari berita yang menyakitkan hati wanita-wanita yang beriman, menyebarkan berita itu di antara orang-orang yang beriman.

Mereka telah menjadi ikutan buruk bagi orang-orang yang turut menyiarkan berita-berita keji itu. Bagi mereka itu dosa atas perbuatannya dan dosa orang-orang yang turut menyiarkan berita-berita bohong yang bersumber dari mereka,

sebagaimana sabda Rasulullah saw:

من سن سنة شر فأتبع عليها كان عليه وزره ومثل أوزار من اتبع غير منقوص من أوزارهم شيئا

Artinya: Barangsiapa yang mengadakan perbuatan yang buruk dan ada yang mengikutinya, maka dosa perbuatannya itu akan dipikulnya bersama dosa orang-orang yang melakukan perbuatan buruk itu tanpa dikurangi sedikitpun. (H.R. Abdullah bin Jarir)

Aku yakin Hassan Ali tentu tahu adanya ayat di atas...

SUMBER: http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2012/07/hassan-ali-tuduh-azmin-ali-berkongsi.html

Artis wanita sekali Ceramah RM2,500...apa hal ni..??

Apa mau nak dikatakan,diungkapkan atau nak diterjemahkan...kalau sesetengah artis sekali naik pentas ceramah penganjur kena bayar sehingga RM2,500..!!! Inilah desas desus yang bertiup kencang didalam PAS sekarang.

Aku bukan nak pertikai mana-mana pihak atau mau sibuk hal artis-artis wanita yang dok naik pentas PAS....tapi apa kewajaran dikenakan bayaran yang boleh dikatakan sangat tinggi.

Ada yang setengah tu didakwa masih lagi pun serah borang dah minta bayaran ribuan ringgit untuk sekali naik pentas..ada yang mengatakan ada individu lain yang dikatakan menjadi pengurus tak rasmi menentukan harga-harga ini.

Nama individu yang disebut-sebut dipanggil Mat ... hahaha..Malas aku nak sebut nama individu tersebut,tak mahu imejnya terjejas yang dikatakan berasal dari negeri penyu bertelur...hahaha....tapi sebelum imej PAS terjejas...lebih baik individu tersebut fikir apa tujuan buat sedemikian dalam perjuangan.

Kalau nak jadi pengurus kepada artis wanita yang rapat dengan PAS tu..buatlah dengan ikhlas dan kesedaran...bukan kerana maksud lain... Artis wanita tu perlukan bimbingan dalam perjuangan Islam...

SUMBER:http://orangni.blogspot.com/2012/07/artis-wanita-sekali-ceramah-rm2500apa.html

15/07/12

Iklan sasar rakyat Selangor penuhi Komuter

Selepas kontroversi pemasangan bendera BN, kini muncul lagi pelbagai iklan yang mensasarkan masyarakat Selangor di stesen perhentian dan gerabak sistem kereta api Komuter di pelbagai tempat di Lembah Klang.

Siri iklan "Sayangi Selangor" itu antaranya memaparkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan tulisan ''Kami mendengar masalah anda tentang kos sara hidup'' dan ''Kami mendengar dan memahami keperluan anda tentang pendidikan''.

Dilihat sebagai sebahagian daripada rangka 'kempen' BN di negeri Pakatan Rakyat itu, iklan tersebut kelihatan dipasang di tiang besar di stesen, eskalator malah memenuhi gerabaknya.

Iklan-iklan itu juga memaparkan kemesraan Najib yang bergambar dengan pelbagai pihak, termasuk kanak-kanak dan cuba menekankan bahawa rakyat mendengar masalah rakyat bawahan.

Najib merupakan pengerusi badan perhubungan Umno Selangor manakala Pengerusi Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) Datuk Seri Ir Mohd Zin Mohamed pula berperanan sebagai koordinator BN Selangor.

Menurut sumber Malaysiakini, iklan tersebut telah dipasang secara berjajaran bermula daripada stesen KL Sentral sehingga ke stesen komuter menghala ke Pelabuhan Klang.

Sementara itu, tinjauan Malaysiakini terhadap pengguna komuter mendapati rata-rata mereka tidak selesa dengan langkah terbaru itu.

Seorang pelajar institut pengajian tinggi awam (IPTA) yang hanya mahu dikenali sebagai Mat berkata, beliau merasakan iklan itu tidak perlu diletakkan kerana "tidak seimbang" tanpa memaparkan gambar Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

"Inikan kempen Sayangi Selangor. Sepatutnya ada gambar Khalid baru seimbang. Sebab macam pelik, kempen sayang Selangor tapi gambar perdana menteri," katanya ketika ditemui Malaysiakini.

Mat, 22, juga berkata, iklan yang menyatakan sumbangan kerajaan juga dilihat tidak wajar kerana ia memang tanggungjawab piak itu.

Selain itu, pelajar institut pengajian tinggi swasta (IPTS) yang mahu dikenal sebagai Amirul pula mengaitkan perkara itu dengan tarikh pilihan raya yang akan berlangsung tidak lama lagi.

"Kalau betul mereka ini membela rakyat, kenapa baru sekarang nak buat iklan ini? Mungkin kempen nak dekat pilihan raya umum," katanya sinis.

Sementara itu, Liana, 26, seorang pekerja swasta pula berkata, iklan sedemikian tidak perlu diletakkan kerana hampir semua orang tahu apa yang telah kerajaan lakukan.

"Iklan ni dah banyak dah. dekat TV pun ada. Saya rasa semua orang tahu yang kerajaan ada bagi BR1M (Bantuan Rakyat 1Malaysia), bagi baucer dekat pelajar dan macam-macam lagi. Jadi saya rasa tak perlu iklan macam ni. Yang penting ketelusan," katanya.

Sebelum ini, Malaysiakini melaporkan bendera BN telah dinaikkan di stesen komuter laluan Kuala Lumpur-Pelabuhan Klang.

Bagaimanapun, Mohd Zin Mohamed menafikan mengeluarkan arahan membenarkan bendera BN di pasang di kesemua 28 stesen komuter di Selangor.
PERINGATAN: Blogger 1Rakyat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
PENAFIAN: Semua petikan berita dan video di ambil dari web tempatan dan luar negara ada kena mengena dengan kepimpinan negara dan politik tanah air. Petikan ini hanya di buat untuk penilaian pengunjung sahaja untuk melihat kejadian sebenar senario politik Malaysia bukanlah dari luahan sebenar dari blogger 1Rakyat. Anda digalakan mengambil semua maklumat atau berita dalam blog ini untuk dijadikan rujukan dan pandangan dari pihak lain (copy & paste adalah digalakkan).

Posting Popular

Rakan Seperjuangan

Paparan halaman minggu lalu

Archive

BROKER PILIHAN ANDA

Ustaz Azhar Idrus

Watch videos at Vodpod and more of my videos

Blog List 3

Terdapat ralat dalam alat ini

Live Blog Stats

Suara Rakyat | About |Advertising |Blogger © 2011. modified by 1Rakyat