Facebook FanBox

Recommed Forex Broker

18/01/12

PANASS !!! Ust. Azhar Idrus belasah Ustaz parti lambang kerekok-kerekok macam anak katak (Video sekali)

Mari baca , petikan jawapan Ustaz Azhar Idrus dalam ceramah (Video di atas)

Saya datang ni dah berdebar ,dah takut orang letak gitar depan tu. Aaa.. kata sudah la kali ni. Jadi saya pegang kata haram pulak. Kita ada maksud yang tersirat, jangan tengok yang tersurat.
Lepas dari majlis malam tu dua orang musician yang terkenal. Dia dapat mana tak tau no saya. Hantar mesej kat saya nak jumpa. Sebab dia kata kita dah terlibat dengan music. Oo… boleh buat kira cara, dia kata masuk line dah. Ha itu tujuan. Sebab kita dapat pegang kepala-kepala industri hiburan ni. Pengikut dia , dia ada fanatic fan. Dia ada peminat dia dah. Itu tujuan kita

Balik pada program yang kita buat di Shah Alam. Ada seorang tu dia kata benda ni bahaya, boleh menyesatkan orang ramai, sebab program tu ada orang nyanyi, ada Sham Kamikaze main gitar. Jadi kita orang Islam tak patut buat benda macam ni. Bahaya…

Ustaz ni saya lupa nama, baru sekali dua dengar nama dia. Jadi bila kita check, check dia tu. Kita scan, kita trace dia. Dulu dia tak bersuara, sekarang dia bersuara. Dia nak menunjukkan bahawa 80 – 100 ribu malam tu duduk dalam kesesatan. Pasal apa? Pasal Ustaz Aqil Hayy ada nyanyi dan sebagainya.

Bila kita trace, trace rupanya nampak jumpa satu logo satu lambang yang menunjukkan dia cenderung kepada parti tersebut. Lambang tu kerekok, kerekok macam anak katak gitu, warna merah.

Rupanya bila kita duduk pada suatu tempat yang tidak baik, maka datang benda yang tidak baik walaupun kita ustaz. Maknanya kita bersama dengan golongan yang tidak atas kebenaran dah. Kenal tak lagi parti mana?

Dia bersama dengan golongan itu, dia ustaz. Kita tengok kelulusan dia Syria, lepas tu buat master di India. Tapi bila bercakap jadi ‘bodo’.Sebab dia nak mengulas sebuah pihak, dia duk cari salah. Sedangkan kita tak ada orang perempuan joget.

Tapi yang sebelah satu lagi tu , siap dengan orang perempuan membuka aurat, separuh telanjang, joget. Tapi oleh kerana Timbalan Perdana Menteri ada, ustaz ini tak bawa keluar kitab, tak cakap sikit pun.

Ini nak bagi tahu, tak payah kita bagi tahu orang kampung ‘bodo’ tak tau benda ni. Seorang yang master dalam agama sanggup jual agama untuk mendapatkan sedikit habuan daripada pemerintah.

Inilah yang disebut dalam hadis, maksud hadis , bila kau tengok seorang ulama, seorang ustaz, seorang yang alim. Dia pergi kepada pemerintah, dia bergaul palut molek dalam tu.Kuat sangat dia duduk bersama. Maka hendaklah kamu ketahui, itulah pencuri, itulah bapa perompak.

Rupa comel siap ada janggut, apabila bercakap insyaallah, insyaallah, Alhamdulillah . Tapi bila kita buat program, kita buat untuk anak-anak muda ada pilihan supaya tidak hanyut. Dia kata program ini menyesatkan.

Tapi bila program yang sebelah tu, tapi kerana dia cenderung kepada parti tu, maka dia senyap. Inilah dikatakan syaitan-syaitan bisu yang berkeliaran di bumi Malaysia. Berupa atas rupa ustaz, atas rupa ulama.

Ada janggut , pakai jubah cakap masalah sunnah, cakap sandaran perkataan ulama. Tapi kerana duduk atas platform yang rosak dah maka ustaz pun sesat. Dalam keadaan, dalam bandar orang panggil sesat dalam terang bukan sesat dalam hutan. Kalau sesat dalam gelap kita nampak, tapi sesat dalam cerah. Dia ni orang yang sesat tapi tidak berasa sesat.

Jaga, kita patut kena jaga-jaga sekarang ini. Banyak nama-nama atas title ustaz dan sebagainya, sebenarnya hanyalah bertopengkan agama. Mereka inilah perosak-perosak agama, yang mendampingkan diri mereka dengan pemerintah yang zalim untuk menipu rakyat. Yang ini kita kena jaga sungguh-sungguh.

Sebab itu kita tengok dia orang buat dalam facebook , dalam youtube dan sebagainya. Kita jangan persoal, kita trace dulu dia siapa? ni kita pi layan juga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blogger Comment

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

PERINGATAN: Blogger 1Rakyat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
PENAFIAN: Semua petikan berita dan video di ambil dari web tempatan dan luar negara ada kena mengena dengan kepimpinan negara dan politik tanah air. Petikan ini hanya di buat untuk penilaian pengunjung sahaja untuk melihat kejadian sebenar senario politik Malaysia bukanlah dari luahan sebenar dari blogger 1Rakyat. Anda digalakan mengambil semua maklumat atau berita dalam blog ini untuk dijadikan rujukan dan pandangan dari pihak lain (copy & paste adalah digalakkan).

Posting Popular

Rakan Seperjuangan

Paparan halaman minggu lalu

Archive

BROKER PILIHAN ANDA

Ustaz Azhar Idrus

Watch videos at Vodpod and more of my videos

Blog List 3

Terdapat ralat dalam alat ini

Live Blog Stats

Suara Rakyat | About |Advertising |Blogger © 2011. modified by 1Rakyat