Facebook FanBox

Recommed Forex Broker

29/07/11

Umno terang-terang menolak hukum ALLAH

Umno terang-terang menolak hukum allah.....


Didalam firmannya


Al-nahli di pertengahan ayat 89
……Kami turunkan kepadamu Al-Quran menjelaskan/mengajar tiap-tiap sesuatu dan menjadi hidayah petunjuk…….


Mengapakah umno masih menolak firman allah dengan perlaksanaan dasar secular(yg memisahkan politik dari agama)…..lihat di pertengahan ayat diatas bermaksud


Kami turunkan al-quran untuk mengajarmu segala sesuatu(social, ekonomi, politik)
Cara “bersosial” diajar oleh islam….bukan mahram tidak boleh bergaul bebas
Cara menguruskan “ekonomi”....zakat harta, zakat fitrah bersedekah dan lain2 lagi
Cara “ibadah”.....solat, puasa, zakat, haji dan lain2 cara ibadah
Cara ber-politik/memerintah….letak syariat(suruhan) allah pada undang2 tertinggi seperti rasul’h lakukan dalam “Piagam Madinah”


Umno menipu rakyat dengan kenyataan M’sia adalah Negara islam


Bukti2 M’sia bukan negara islam
Undang2 malaysia dilaksanakan oleh kerajaan pusat/umno/BN bagi penzina
Hukum penzina dijalankan di-malaysia adalah penjara 2 bulan dan denda RM5000


Mari kita lihat apa allah pesan dlm firmanya mengenai hukuman terhadap penzina


An-nur ayat 2:-
Perempuan dan lelaki yang berzina, hendaklah kamu sebat tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali sebat ; dan janganlah kamu dipengaruhi oleh perasaan belas kasihan terhadap keduanya dalam menjalankan hukum agama Allah, jika benarlah kamu beriman kepada Allah dan hari akhirat ; dan hendaklah disaksikan hukuman seksa yang dikenakan kepada mereka oleh sekumpulan daripada orang-orang yang beriman.”





Kita perhatikan betul ayat diatas....ada allah sebut hukum penjara & denda RM5000 terhadap penzina?
Takder kan....
sudah jelas kamu umno(kerajaan pusat)menolak hukum allah...

Adakah umno sama dengan yahudi…mari kita kaji pendapat ini…..
UMNO=YAHUDI


Al-Baqarah ayat 85
Kemudian kamu ini (wahai Bani Israil), kamu berbunuh-bunuhan sesama sendiri dan kamu usir satu puak dari kaum kamu keluar dari kampungnya; kamu pula saling bantu-membantu (dengan orang lain) untuk menentang mereka dengan melakukan dosa dan penganiayaan; padahal kalau mereka datang kepada kamu sebagai orang tawanan, kamu tebus mereka; sedang perbuatan mengusir mereka diharamkan juga atas kamu. Sesudah itu maka patutkah kamu hanya percaya kepada sebahagian (dari isi) Kitab Taurat dan mengingkari akan sebahagian yang lain? Maka tiadalah balasan bagi orang yang berbuat demikian itu dari antara kamu, selain dari kehinaan ketika hidup di dunia, dan pada hari kiamat akan ditolak mereka ke dalam azab seksa yang amat berat. Dan (ingatlah), Allah tidak sekali-kali lalai akan apa yang kamu lakukan.


Sekular/umno mengambil sebahagian Islam apa yang menepati kehendak nafsunya dan menolak perkara yang bertentangan dengan nafsunya...= yahudi beriman(patuh) dengan sebahagian kitab taurat dan kufur/tolak dengan sebahagian yang lain sebagaimana yang telah dilakukan oleh bani israel pada zaman dahulu…..


mereka umno melakukan
<>ibadah solat bagi menepati sebahagian syariah allah...
<>taat beriman kepada suruhan allah untuk melakukan ibadat seperti solat puasa, haji zakat dan lain ibadah…
<>tetapi dalam masa yg sama ingkar pada syariat allah yg lain seperti tidak menghukum penzina dng hukuman yg telah ditetapkan allah.
<>bukankah mendenda RM5000 dan hukuman penjara tidak dinyatakan dlm al-quran hukuman tersebut….
<>mengapa mereka umno sebagai org islam menerima pakai undang2 (penjara & denda)
<>sudah nyata melanggar perintah allah….


ini bermakna mereka beriman/patut pada sebahagian ayat al-quran---solat dan haji
dan pada masa yg sama menolak sebahagian ayat al-quran yg lain---hudud & qisas
sama seperti yahudi menolak sebahgian kitab taurat, dan beriman pada sebahagian yg lain


umno seperti:-
1.patuh pada suruhan allah untuk beribadat, maka mereka itu mendirikan solat puasa haji zakat
2.ingkar pada suruhan allah yg lain, seperti tidak menghukum penzina dng hukum allah (hudud)...


maka jadilah kamu sama seperti yahudi.....rujuk al baqarah- ayat 85
Aku tak kater pun....tapi Allah yang kater dalam firman nya di atas...kalo tak mau terima, jadi kafir lah kamu....Aku tak rugi aper2....tak percaya boleh rujuk sendiri tafsir al-quran kat umah sendiri...


Adakah benar….
UMNO= KAFIR


Al-maidaah di akhir ayat 44
.......dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang kafir.


Allah menyatakan dalam firman diatas barang sesiapa yg menolak hukuman allah, maka jadi kafir lah orang tersebut...kerajaan pusat umno(BN) menolak hukuman sebat ke atas penzina dan digantikan hukuman penjara dan denda RM5000…ini sudah jelas umno menolak hukum allah dan maka jadi kafirlah mereka yg menolak ketentuan allah….


Adakah benar…..
UMNO = MAHAZALIM


Al-maidah di akhir ayat 45
……dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan Allah, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.


akta ISA:-
1.akta yang membolehkan ditahan/dipenjara/dikurung tanpa perbicaraan yg adil terhadap petuduh…
2.alasan seseorang patut ditahan kerana individu terbabit mempunyai potensi menggugat keselamatan Negara tanpa dibicarakan…
3.bertahun-tahun mereka dipenjarakan tanpa dibuktikan kesalahan mereka melalui perbicaraan di makamah ….individu tersebut tidak diberi peluang membela dirinya sendiri…ianya amat zalim…..


sila tunjukkan satu dalil al-quran menyatakan barang sesiapa yg disyaki berpontensi menggugat keselamatan Negara wajib/boleh ditahan tanpa bicara seperti akta ISA…..


maka, benarlah firman allah menyatakan
barang sesiapa menolak hukum allah maka samalah mereka dengan org2 yg zalim…


MENOLAK AL-QURAN = MURTAD
Muhammad ayat 9:-
Berlakunya yang demikian, kerana sesungguhnya mereka tidak menyukai apa yang diturunkan oleh Allah (mengenai ajaran tauhid dan hukum-hukum syarak yang diterangkan di dalam Al-Quran), lalu Allah menggugurkan amal-amal mereka.


Lihat ayat diatas….
barang siapa yg TIDAK SUKA / TIDAK MELAKSANAKAN / RAGU2 / ANGGAP TIDAK BERTAMADUN terhadap syariat dan suruhan allah didalam al-quran maka
<>segala amalan pahala-pahalanya yg dikerjakan akan ditolak(terhapus)…MURTAD...
<>mengucap balik, masuk islam semula, start dari zero(mula) sebagai seorang muslim….ganjaran pahala yg dahulu dikerjakan akan terhapus…


Barang sesiapa yg menolak hukum allah, maka ia telah tergolong dalam orang2 yg zalim….macam umno melaksakan ISA….zalim lah tu…


An-nur di akhir ayat 63
Oleh itu, hendaklah mereka yang mengingkari perintahnya, beringat serta berjaga-jaga jangan mereka ditimpa bala bencana, atau ditimpa azab seksa yang tidak terperi sakitnya.


Barang sesiapa yg ingkar perintahnya maka…..dua perkara allah sediakan pada peng-ingkar tersebut


1.BALA bencana adalah:-
<> fitnah barleluasa---merujuk pada kes sayfool…menolak dibicarakan di bawah hukum kazaf….sayfool harus bawak 4 org saksi….
<>keruntuhan perpaduan---org islam(melayu) saling tuduh menuduh antara satu sama lain akan kesesatan masing2….tetapi kita rujuk kembali pada al-quran baru kita melihat siapa yg sesat…
<>mencuri/rasuah---boleh kena kerat tangan jika mencuri wang seseorang dan wang rakyat…ada hudud baru takut puak2 rasuah ni nak seleweng wang rakyat…saper amik hak rakyat potong tangan jadi kudung sebagai peringatan bendung gejala rasuah…
2.AZAB siksa di akhirat bagi yg menolak ajaran/firman allah walaupun satu potong ayat al quran….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blogger Comment

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

PERINGATAN: Blogger 1Rakyat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
PENAFIAN: Semua petikan berita dan video di ambil dari web tempatan dan luar negara ada kena mengena dengan kepimpinan negara dan politik tanah air. Petikan ini hanya di buat untuk penilaian pengunjung sahaja untuk melihat kejadian sebenar senario politik Malaysia bukanlah dari luahan sebenar dari blogger 1Rakyat. Anda digalakan mengambil semua maklumat atau berita dalam blog ini untuk dijadikan rujukan dan pandangan dari pihak lain (copy & paste adalah digalakkan).

Posting Popular

Rakan Seperjuangan

Paparan halaman minggu lalu

Archive

BROKER PILIHAN ANDA

Ustaz Azhar Idrus

Watch videos at Vodpod and more of my videos

Blog List 3

Terdapat ralat dalam alat ini

Live Blog Stats

Suara Rakyat | About |Advertising |Blogger © 2011. modified by 1Rakyat