Facebook FanBox

Recommed Forex Broker

21/08/09

Saya Tampil Untuk Membersihkan Nama Saya..!


  • "Saya adalah seorang bapa kepada anak-anak saya... seorang suami kepada isteri saya dan seorang anak kepada ibu-bapa saya dan hasil dari tuduhan tersebut, mereka-mereka ini menanggung malu... saya tidak akan membiarkan perkara ini berlaku terhadap diri saya dan keluarga saya, saya masih menghormati diri saya sendiri dan juga mereka-mereka yang mendampingi saya dan oleh kerana itulah saya tampil hari ini untuk membersihkan kembali nama saya yang telah dicemarkan oleh mereka-mereka yang gila pada kuasa, dan juga miskin politik..!"
Itulah kata-kata Yusri Isahak ketika tampil dipentas PAS untuk membersihkan namanya yang telah diburukkan oleh orang-orang yang berkepentingan didalam UMNO demi untuk survival politik mereka.
  • "Saya terpaksa tampil dipentas ini kerana hanya disinilah saya diberi ruang untuk membersihkan nama saya dari hinaan dan cercaan pihak-pihak yang berkenaan."
Yusri yang juga bekas rakan kongsi Rohaizat akhirnya terpaksa memilih pentas PAS di Permatang Pasir setelah dia dikhianati oleh bekas rakan kongsinya iaitu calon BN N11, Rohaizat. beliau telah dituduh sebagai individu yang bertanggung jawab dalam hal penyelewengan wang Koperasi Pekebun Getah yang berjumlah ratusan ribu ringgit.

Apa yang menyedihkan beliau ialah, kesalahan tersebut bukan dilakukan oleh beliau seorang sahaja tetapi mengapa bekas rakan kongsinya dan juga sahabatnya menuduh kononnya hanya beliau yang bertanggung jawab sepenuhnya keatas kesalahan tersebut.
  • "Saya tidak menyatakan bahawa saya tidak bersalah dalam kes tersebut tetapi apa sebenarnya yang berlaku ialah, perkara tersebut berlaku setelah mereka kami (Yusri dan Rohaizat) berbincang bersama. perkara ini berada didalam pengetahuan Rohaizat dan Rohaizat berbohong dengan mengatakan bahawa beliau tidak tahu berkenaan dengan hal ini..!" tegasnya...
Inilah yang berlaku didalam UMNO dan tidak salah kalau kita katakan bahawa UMNO adalah parti pengkhianat. mereka-mereka yang berada didalam UMNO akan mengkhianati sesiapa sahaja hatta rakan baik demi untuk mencapai apa yang mereka citakan.

Orang kalau dah gila babi, gila kuasa, mana la reti nak pakai otak... mana la reti nak fikir benda baik ke benda buruk ke... kesan yang orang lain terima, janji matlamat tercapai. ini mentaliti orang-orang UMNO. khianat mengkhianati dah jadi macam makan nasik. kalau tak khianat, tak kenyang... silap hari bulan boleh mampus.

Elok benamkan cepat-cepat parti gila babi macam UMNO ni... habis semua orang susah dek gila babi UMNO..!

Tokoh Sasterawan Negara Bantu Kempen PR

Cari lawan masing-masing di N11...

Rohaizat boleh memilih untuk berhadapan dengan bekas rakan kongsinya Yusri Isahak, Muhyiddin boleh memilih untuk berhadapan dengan Sasterawan Negara Dato' A Samad Said dalam isu PPSMI dan DSAI dalam isu pengkhianatan melayu...

Jangan lupa pula Zahid Hamidi boleh memilih sesiapa sahaja untuk menjawab isu penyalahgunaan ATM dalam kempen Pilihanraya Kecil N11.

Hisham Hunus Keris boleh pilih untuk menyorok di mana-mana lorong sekitar 1Malaysia... orang dah tau kau pengecut..!

N11 Permatang Pasir : Pakatan Haram UMNO Guna tindakan bodoh

Salah satu poster yang menunjukkan kebangsatan puak UMNO, Bila nak meraih simpati tu janganlah tunjuk sangat kebodohan awak wahai penyokong UMNO. Sian puak bangsat ni dah kehilangan modal nak meraih simpati. Buat puak dan penyokong UMNO borang PAS masih dibuka untuk anda sebelum akal anda di 1bangsatkan oleh pemimpin UMNO yang tak berakhlak

N11 Permatang Pasir: Kerja Bodoh Gerak Saraf UMNO


Seorang penduduk mendedahkan menerima wang palsu sebanyak RM300 dalam sekeping sampul surat beserta sekeping nota bertulis ,Tolong menangkan calon BN, di rumahnya Hamid, 50, dari Kampung Petani di sini mendakwa menyedari sampul surat tersebut yang mengandungi not RM100 sebanyak tiga keping yang kelihatan difotokopi daripada wang tulen diserahkan melalui bawah pintu rumahnya pagi tadi.

Beliau mendedahkan perkara tersebut dalam sidang media harian PAS di Permatang Pasir pagi tadi.

Naib Presiden Dato Mahfuz Omar berkata PAS akan meminta pandangan pihak peguam parti tentang tindakan yang harus diambil.

Pihak manapun yang melakukannya, kami mengecam tindakan ini yang menghina penduduk terbabit, kata Mahfuz._

Kerja bodoh gerak saraf UMNO ,ini menandakan mereka sudah kehabisan modal. Buat UMNO carilah modal lain,jangan memperbodohkan rakyat permatang pasir. Tindakan UMNO yang bagang mengundang pada apabila rakyat di permatang pasir rata-rata menolak mereka. Nak buat duit palsu edarkan kepada orang ramai. Ada gambar di siarkan di blog PAS yang mengutuk,menuduh dan fitnah Umno kerana melakukan kerja kotor tu.

Gamaknya Islam "HADHARI" UMNO mengajar pengikutnya menjadi dajal politik seperti saranan Presiden Najib RAzak.

Jangan lah terdesak hingga sanggup buat kerja fitnah & bodoh. Masyarakat tahu berfikir bukan sebodoh orang orang UMNO.

Buat Penyokong UMNO setakat itu saja ker akal kamu nak mengfitnah PAS?

"UMNO rasuah orang dengan duit palsu,gamaknya itu sedekah untuk pahala palsu kot"

17 pengkhianatan Umno kepada Melayu, kata Kamarudin

GOMBAK, 21 Ogos: Dalam kesibukan Umno melaung-laungkan 'Anwar Pengkhianat', mereka lupa bahawa Umnolah yang sebenarnya pengkhianat kepada orang Melayu.

Datuk Kamaruddin Jaafar, AJK PAS Pusat menyenaraikan 17 pengkhianatan Umno kepada orang-orang Melayu yang bermula semenjak zaman pemerintahan Mahathir lagi.

Beliau berkata demikian ketika berucap di dalam Majlis Hi-Tea anjuran PAS Kawasan Gombak untuk mengutip dana bagi PAS kawasan berkenaan di Markaz Tarbiah PAS Pusat, Taman Melewar.

"Jangan kita lupa, Umno telah melakukan pelbagai pengkhianatan terhadap orang-orang Melayu semenjak pemerintahan Dr Mahathir sehingga sekarang di bawah Najib," kat Kamaruddin.

"Pada zaman Dr Mahathir, beliau telah menghapuskan imuniti raja-raja Melayu. Institusi Raja Melayu adalah simbol ketuanan orang Melayu dan Umno telah merosakkannya," katanya.

Seterusnya, pengkhianatan Umno yang kedua, dengan merosakkan sistem kehakiman negara yang juga dilakukan oleh Dr Mahathir.

Beliau telah campur tangan di dalam sistem kehakiman negara, yang menjadi simbol kedaulatan undang-undang negara dan krisis ini membawa kepada pemecatan Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abbas.

Kemudian, selepas pilihanraya umum 1999 yang menyaksikan Terengganu jatuh ke tangan PAS, kerajaan Umno menarik balik royalti minyak di sana.

Walhal, majoriti besar rakyat negeri Terengganu adalah daripada orang-orang Melayu dan Umno sanggup berbuat demikian demi membalas dendam akibat kalah teruk dalam pilihanraya berkenaan.

Pada zaman Dr Mahathir juga, pengkhianatan ke empat yang Umno lakukan adalah dengan memperkenalkan dasar Pembelajaran dan Pengajaran Sains dan Matematik di dalam bahasa Inggeris (PPSMI) yang secara terang melanggar Perlembagaan Malaysia dan Dasar Bahasa Melayu.

Ia secara lansung melemahkan pencapaian anak-anak Melayu di dalam kedua-dua subjek berkenaan; Sains dan Matematik.

Kemudian, pengkhianatan ke-5 Umno apabila menarik geran peruntukan untuk Sekolah Agama Rakyat (SAR) yang menjadi tempat belajar anak-anak orang Melayu.

"Seterusnya, pengkhianatan Umno terhadap orang Melayu apabila memperkenalkan dasar meritrokrasi," kata Kamarudin yang juga anggota Parlimen Tumpat itu lagi.

Jika dahulu, anak-anak Melayu berpeluang menyambung pelajaran ke menara gading, tetapi sekarang peluang tersebut semakin tipis apabila dasar meritrokrasi diperkenalkan oleh Dr Mahathir.

Berikut adalah 17 pengkhianatan Umno terhadap orang Melayu

1. Melemahkan institusi raja-raja Melayu yang menjadi simbol ketuanan Melayu.

2. Melemahkan sistem kehakiman negara.

3. Menarik balik royalti rakyat petroleum rakyat Terengganu yang majoriti orang Melayu.

4. Memperkenalkan PPSMI; menghapuskan bahasa Melayu.

5. Menarik peruntukan geran kepada Sekolah Agama Rakyat, tempat belajar agama anak-anak Melayu.

6. Memperkenalkan meritrokrasi; mengurangkan peluang belajar anak-anak Melayu.

7. Memperkenalkan PTPTN dan mengurangkan biasiswa kepada anak-anak Melayu.

8. Persempadanan semula pilihanraya pada 2002; mengurangkan kawasan majoriti orang Melayu.

9. Menafikan hak royalti rakyat Kelantan yang majoriti Melayu.

10. Memperkenalkan Islam Hadhari yang mengelirukan orang Melayu.

11. Menyenaraiawamkan syarikat TH Plantation yang dahulunya dimiliki 100% oleh Tabung Haji dan dimiliki oleh orang Melayu. Tetapi sekarang orang bukan Melayu boleh memiliki saham TH Plantation.

12. Menggabungkan syarikat-syarikat konglomerat orang Melayu iaitu; Sime Darby,Guthrie dan Golden Hope, dan sekaligus mengurangkan peluang orang Melayu daripada tiga syarikat kepada satu syarikat sahaja.

13. Memetik kenyataan Mufti Perak, Datuk Harussani � 250 ribu orang Melayu murtad. Semua ini adalah di bawah pemerintahan kerajaan Umno.

14. Mewujudkan Wilayah Iskandar yang menjadi zon bebas, maka orang-orang Singapura boleh masuk secara bebas ke sana.

15. Krisis Menteri Besar di Perlis dan Terengganu apabila Umno sendiri yang menentang keputusan Sultan di negeri berkenaan.

16. Membubarkan Kementerian Pembangunan Usahawan yang menjadi sumber bantuan usahawan-usahawan Melayu.

17. Memperkenalkan liberalisasi ekonomi, maka sekaligus menghapuskan Dasar Ekonomi Baru yang tujuannya membantu ekonomi orang-orang Melayu Bumiputra.

/Pemudagombak.com_

19/08/09

PAS cabar media kemuka rakaman penuh ucapan Nik Aziz

BUKIT MERTAJAM, 19 0gos: PAS mencabar media yang melaporkan Mursyidul Am Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai mendakwa ahli Umno tidak masuk syurga agar mengemukakan rakaman penuh kenyataan beliau untuk membuktikan kebenaran.

Naib Presiden Salahuddin Ayub dalam sidang media di Permatang Pasir hari ini berkata pihak media yang membuat laporan itu mesti bertanggungjawab dengan mendedahkan sepenuhnya apa yang diperkatakan oleh Nik Aziz.

�Media pro-Umno yang melaporkan kenyataan Nik Abdul Aziz itu mesti mendedahkan kenyataan beliau secara verbatim untuk semua mengetahui apa yang sebenarnya diucapkan,� kata Salahuddin.

Mursyidul Am yang juga menteri besar Kelantan itu dilapor sebuah akhbar harian sebagai berkata bahawa ahli Umno tidak akan masuk syurga, melanjutkan lagi serangan bertalu-talu terhadap pemimpin PAS itu.

Nik Aziz sebelum ini diserang media prokerajaan dengan laporan mendakwa beliau membiarkan DAP, sebuah parti sekutu Pakatan Rakyat, menghina Islam.

Beliau kemudian menjelaskan kenyataan itu dengan berkata tidak menghairankan orang bukan Islam yang kurang faham menghina Islam tetapi amat mengejutkan apabila Umno yang anggotanya beragama Islam sendiri menolak pelaksanaan Islam.

Umno menolak pelaksanaan hudud yang dibawa oleh kerajaan PAS Kelantan yang merampas negeri itu daripada Umno pada 1990.

Pertembungan ini sejak itu terus mencorakkan persaingan PAS dengan Umno dalam merebut undi pengundi Melayu Islam, menjadi isu agama sebagai fokus kedua-dua parti.

Semalam, Nik Aziz menafikan beliau berkata demikian dan menyatakan kesediaan menyaman media terbabit.

"Saya akan berbincang dengan peguam dan akan mengambil tindakan undang-undang kepada mana-mana media yang telah menokok tambah kenyataan saya," katanya dalam sidang media di pejabatnya semalam.

Tuan Guru Perjelas Kenyataan "SOkong Umno tak Masuk Syurga"

PERINGATAN: Blogger 1Rakyat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
PENAFIAN: Semua petikan berita dan video di ambil dari web tempatan dan luar negara ada kena mengena dengan kepimpinan negara dan politik tanah air. Petikan ini hanya di buat untuk penilaian pengunjung sahaja untuk melihat kejadian sebenar senario politik Malaysia bukanlah dari luahan sebenar dari blogger 1Rakyat. Anda digalakan mengambil semua maklumat atau berita dalam blog ini untuk dijadikan rujukan dan pandangan dari pihak lain (copy & paste adalah digalakkan).

Posting Popular

Rakan Seperjuangan

Paparan halaman minggu lalu

Archive

BROKER PILIHAN ANDA

Ustaz Azhar Idrus

Watch videos at Vodpod and more of my videos

Blog List 3

Terdapat ralat dalam alat ini

Live Blog Stats

Suara Rakyat | About |Advertising |Blogger © 2011. modified by 1Rakyat